-matt-u- wrote:
megacrash wrote:
szerintem valszinuleg azert zajosak a felveteleid mert automata modban a gep az iso beallitassal kompenzal es igy eleg konnyen felugrik 1600ra vagy 3200ra
video modban manualis mod, shutter speed 50 (filmhez ennel nem kell magasabb), es a tobbit ehhez kepest allitsd be. az iso-t probald meg 4-500 alatt tartani, akkor meg nem veszesen zajos, tehat ahogy egyre kevesebb fenyed van, a rekesznyilast kell egyre jobban nyitni, mig az iso fix 200 v 400-on van. az expot az lcd-n ellenorizd, vagy foto modban merd ki es utana kezzel allitsd be. kicsit korulmenyes, de ha megszokod mar gyorsan fog menni.
thx! tegnap is manualisban probaltam, iso 200-on, a rekesz valahol 8 kornyeken volt.
most megprobaltam kint a kertben 400as isoval, 1/50en, f6.3on, most egesz jo, de meg mindig nem az igazi. a sotet reszeknel ilyen pontocskak vannak, mondjuk ha lekicsinyitem a videot nyilvan alig latszik majd. szoval ez a resz more or less oke.
de amint bejottem, mesterseges fenynel megint kurva zajos lett minden, es ilyen felfele halado vizszintes alakok jelennek meg a felvetelen.

nem akarlak elkeseríteni, de azt a kamerát elsősorban fényképezére készítették s csak amolyan addicionális fancy feature az hogy lehet vele mozgóképet is rögzíteni. illetve próbálkozni vele. túl kevés képet rögzít másodpercenként (24) s azokat is túlságosan kompresszálva ahhoz, hogy ténylegesen jó eredményt érjél el vele. videózni egy handycam jobb.
a felfelé haladó vízszintes alakokra a válasz: "because the sensor (and its readout method), probably wasn't designed specifically with movies in mind, there are some interesting effects that can be induced. The readout of the sensor means movies are created with a rolling shutter (horizontal lines of the image are scanned, one after another, rather than the whole scene being grabbed in one go). The upshot is that verticals can be skewed if the camera (or the subject) moves too fast - the top of the image has been recorded earlier than the bottom, so moving vertical lines can be rendered as a diagonals."
http://www.dpreview.com/reviews/nikond5000/page21.asphttp://www.kenrockwell.com/nikon/d5000.htm#perfde fotózni tökéletes a gép. hajrá!